niedziela, 29 stycznia 2017

Marchewkowe batoniki owsiane

W internecie pojawia się coraz więcej przepisów na zdrowe batoniki owsiane. Nie widziałam jednak żadnych z marchewką więc postanowiłam podzielić się tym przepisem.
Moja uwaga do przepisu jest taka: te batoniki może zrobić każdy, nie potrzebują wymyślnych składników, wystarczy zawartość Twojej szafki.



Składniki:
Spód:
* 2 szklanki płatków owsianych
* 3 łyżki wiórków kokosowych
* 1/2 marchwi startej na tarce (druga połówka też się przyda ale później)
* 1/2 szklanki migdałów
* 1/4 szklanki siemię lnianego
* 1 łyżeczka cynamonu
* 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
* 2 banany
* 1 łyżka oleju kokosowego (ja dałam roztopione masło)
* 4 łyżki miodu (ja dałam 2)
Wierzch:
* 1/2 startej marchwi
* 1/2 posiekanych migdałów (ja dodałam migdały w płatkach)
* 2 łyżki wiórków kokosowych
* 1/3 szklanki rodzynek (można użyć suszonej żurawiny)
* 1/2 szklanki płatków owsianych
* 4 łyżki oleju kokosowego (dodałam 2 łyżki masła)
* 4 łyżki mleka migdałowego (użyłam krowiego)
* 4 łyżki miodu
*1/4 łyżki cynamonu

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni.
Do blendera z nożami tnącymi wkładamy wszystkie składniki przeznaczone ba spód. Mielimy około 1-1,5 minuty na średnich obrotach. Uzyskamy prawie jednolite, lepkie ciasto. Wykładamy je na kwadratową blachę, dociskamy cała powierzchnię ciasta i wstawiamy do gorącego piekarnika na 15-17 minut, aż brzegi lekko się zarumienią.
Gdy spód się piecze możemy przygotować drugą warstwę. Masło rozpuszczamy w mleku, dodajemy mód i cynamon, dokładnie mieszamy.  Wszystkie suche składniki mieszamy w misce dodając płynne.
Na upieczony spód wykładamy równą warstwę wierzchu, wyrównujemy lekko dociskając. Pieczemy 15 minut aż wierz osiągnie złoty kolor.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz