sobota, 7 stycznia 2017

Chlebek czy wytrawne ciasto? Grunt, że ze szpinakiem i fetą

Ostatnio wróciłam do gotowania (pieczenia, smażenia, mieszania, zagniatania i wyrabiania). Jeszcze tylko muszę znaleźć czas na pisanie :)

Znalazłam przepis na wytrawne ciasto z fetą i szpinakiem. Po moich przeróbkach ciasto okazało się bardziej chlebkiem. Sama już nie wiem jak je nazwać. Ale chyba ważniejsze w tym wszystkim jest to że jest smaczne :)



Składniki:
* 15 łyżek mąki pszennej
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* garść szpinaku (pełna, wielka garść)
* małe opakowanie sera feta
* 2 jajka
* 3/4 szklanki maślanki
* 1/3 szklanki oleju
* 2 ząbki czosnku
* pół łyżeczki soli
* 1/4 łyżeczki pieprzu

(Mój chlebek wyrabiał za mnie robot kuchenny stąd wszystkie składniki były wymieszane na jednolitą masę - poza szpinakiem :) )
Umyłam i sparzyłam wrzątkiem szpinak, bardzo mocno go odcisnęłam. Fetę pokroiłam w drobną kostkę.
Do misy wsypałam mąkę, proszek do pieczenia, sól i pieprz. W drugiej misce wymieszałam jajka, maślankę, olej  i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wlałam płynne składniki do maszyny i wymieszałam. Dodałam fetę i ponownie wymieszałam. Ciasto byłe gęste więc feta wymieszała się z ciastem, jeśli będziecie mieszać ręcznie to kawałki fety powinny zostać widoczne. Całość przełożyłam do blachy - keksówki wyłożonej papierem i piekłam 45 minut w temperaturze 180 stopni. Przed wyjęciem dobrze jest sprawdzić patyczkiem czy środek dobrze się wypiekł.


2 komentarze:

  1. feta i szpinak to zawsze udane połączenie! chlebek wygląda bardzo smakowicie! uwielbiam takie wytrawne wypieki

    OdpowiedzUsuń