środa, 9 listopada 2011

Szyszki

W ostatni weekend miałam za zadanie upiec coś słodkiego. Trudno mi było zdecydować się na cokolwiek. Na pytania co mam upiec dostawałam odpowiedź "co chcesz". Jeśli miałoby to być co chcę to pewnie byłoby 15 różnych ciast i ciasteczek. A tak ograniczyłam się do trzech.
Dziś przedstawię szyszki z ryżu preparowanego. Miało być coś retro, coś co nie gości teraz zbyt często na naszych stołach ale za to kiedyś wszyscy się tym objadali. Wybór był prosty. Ryż znalazłam w osiedlowym sklepiku. Krówki... hmmm zamiast pół kilo kupiłam kilo ale te dodatkowe gdzieś się ulotniły :)



Składniki:
* 0,5 kg krówek
* 0,5 kostki margaryny
* 2 łyżki kakao
* opakowanie ryży preparowanego

Krówki rozpuścić z margaryną i kakao. Dokładnie wymieszać na jednolitą masę. Dodać ryż preparowany dokładnie połączyć go z masa. Formować kulki i odstawić do ostygnięcia.


6 komentarzy:

  1. ślicznie Ci wyszły, takie okrąglutkie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, toz to smak mojego dziecinstwa!

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak, świetnie się kojarzą takie szyszki i w dodatku na pewno świetnie smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zakopiańskie szyszki super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. te szyszki to pamiętam z dziecięcych lat :-) ale mi wspomnienia wróciły! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. zamiast krówek można wykorzystać masę krówkową w puszce ;)

    OdpowiedzUsuń