wtorek, 28 lutego 2012

Muffiny z serem i oliwkami

Tak tak, kolejne muffinki i znowu z serem :) ale tym razem na słono. Jest to idealny zamiennik pieczywa na kolację. Gdy znudzą się już nam kanapki lub jeśli zabraknie składników na kanapki to danie jest idealnym rozwiązaniem. Dokładnie tak było u mnie. Nie miałam chleba, kończyły się też ser i wędlina a do sklepu nikt nie chciał iść. Nie trzeba było długo czekać. Wystarczyły 3 miski i deska do krojenia. Moje muffinki zrobiłam z dużej ilości dodatków, które akurat miałam w lodówce. Jest to jedna z wielu propozycji wykorzystania "resztek". Ja to nazywam "Przegląd tygodnia".



Składniki:
* 2 szklanki mąki
* łyżeczka proszku do pieczenia
* szklanka mleka
* 100 g rozpuszczonego zimnego masła
* 1 jajko
* 1 łyżeczka soli
* ok. 100g sera feta
* kawałek sera żółtego
* kilka kawałków suszonych pomidorów
* garść oliwek
* kilka plasterków wędliny

Do pierwszej miski wrzucamy pokrojone pomidorki, sery, oliwki i wędlinę. W drugiej misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodajemy masło, mleko i jajka. Solimy. Dokładnie mieszamy. Dodajemy składniki z pierwszej miski i jeszcze raz mieszamy. Przekładamy do foremek na muffinki. Pieczemy około 25 minut w temperaturze 200 stopni.


5 komentarzy:

  1. jeszcze nie próbowałam takich wytrawnych, nie-słodkich muffinek. ale z każdym kolejnym obejrzanym zdjęciem, przeczytanym przepisem - jestem coraz bliższa zmiany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffinki wytrawne? jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam spróbować. Ja bardzo lubię słone przekąski a te sprawdzą się zamiast kanapki do pracy albo jako przystawka czy przegryzka.

    OdpowiedzUsuń
  4. już od jakiegoś zcasu szukam przepisu na wytrawne muffiny. Twój przypadł mi do gustu :0)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zrobię taki apetyczny "przegląd tygodnia":)

    OdpowiedzUsuń