niedziela, 19 marca 2017

Orientalny kurczak z grzybami i pak choi z woka

Pak choi kopiłam po raz pierwszy i trochę czasu zajęło mi znalezienie odpowiedniego przepisu. Na polskich nie myło nic atrakcyjnego, same zupy albo smażone warzywo a ja szukałam czegoś innego dlatego zaczęłam szukać na zagranicznych stronach. Właściwie nic konkretnego nie znalazłam ale naczytałam naczytałam i zrobiłam danie po swojemu.



Składniki:
* Pierś z kurczaka
* 6 pieczarek

* garść grzybów mun
* 1 kapusta pak choi
* 2 łyżki oliwy do smażenia
* 2 łyżki sosu teriyaki
* 1 łyżka sosu sojowego

1. Przygotowanie składników: pierś myjemy i kroimy w kostkę, pieczarki obieramy i kroimy w ćwiartki, grzyby moczymy w gorącej wodzie, pak choi myjemy, rozkrajam oddzielając białe części od zielonych, białe części kroimy w mniejsze paseczki a zielone w zasadzie przekrajamy na pół lub wcale(podczas smażenia mocno się kurczą).
2. W woku rozgrzewamy 1 łyżkę oliwy, smażymy na niej pieczarki i odsączone grzyby mun przez 2-3 minuty (na bardzo dużym gazie) dodając sos sojowy. Grzyby zdejmujemy z ognia, do woka dolewamy oliwy i smażymy mięso przez 2-3 minuty dodając sos teriyaki.
3. Dodajemy białe części pak choi oraz grzyby i smażymy wszystko razem przez kilka minut.
4. Na koniec dodajemy zielone części pak choi, smażymy 1 minutę.
5. Podajemy z ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz