niedziela, 30 kwietnia 2017

Ciasto z jogurtem owocowym

Szukałam pomysłu na proste ciasto ale inne od tych, które robiłam do tej pory. Poza tym lał deszcz a ja nie miałam ochoty iść do sklepu po wyszukane składniki. Miałam kilka produktów w lodówce więc wybór padł na ciasto ale z dodatkiem jogurtów owocowych. W przepastnej skarbnicy wiedzy fachowej i bezużytecznej natknęłam się na TAKI przepis. Okazał się strzałem w dziesiątkę. Pyszna owocowa pianka i kruszonka jest świetnym połączeniem.



Składniki:
* 300 g mąki
* 200 g masła w temperaturze pokojowej
* 5 jajek
* szklanka cukru (1/2 + 1/2)
* 800 ml jogurtu owocowego
* budyń malinowy (u mnie waniliowy)
* 200g wiórków kokosowych (u mnie ok 80g)
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia (2+1)
* szczypta soli

Z mąki, masła, żółtek, 1/2 szklanki cukru, 2 łyżeczek proszku do pieczenia, szczypty soli zagniatamy ciasto. 1/3 ciasta chowamy do zamrażalnika a pozostałą część wykładamy na dno blaszki do pieczenia i odstawiamy.
Białka ubijamy na sztywną pianę, powoli dodajemy 1/2 szklanki cukru nie przestając ubijać. Następnie dodajemy budyń, jogurty,1 łyżeczkę proszku do pieczenia oraz wiórki i delikatnie mieszamy. Masę przelewamy na ciasto, na wierzch posypujemy kruszonką z ciasta z zamrażarki startego na tarce.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 45 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz