sobota, 18 marca 2017

Buddha bowl - misa obfitości ze szpinakiem i tofu

Pierwszy raz o buddha bowl usłyszałam kilka dni temu. Szukałam pomysłów na szybkie smaczne i zdrowe danie do pracy. To był strzał w dziesiątkę. Co to jest Buddha Bowl nie będę pisać bo definicję, zasady i całą filozofię dania możecie znaleźć bez problemu w internecie. Ja podam tylko moje przepisy na to danie.
Buddha bowl można przygotować dosłownie z kilku składników i w zależności od dostępności warzyw sezonowych można je zmieniać i dopasowywać do swojego smaku. Ja zarówno woreczek ryżu, tofu jak i awokado użyłam w kilku daniach. Zmieniałam tylko niektóre warzywa aby uatrakcyjnić codzienne posiłki. Tak przygotowany posiłek można polać wcześniej przygotowanym sosem, jednak ja tym razem tego nie zrobiłam.
Na koniec dodam, że jest to moja wersja buddha bowl i bardzo mi smakowała.



Składniki:
* brązowy ryż (pół torebki)
* 1/4 awokado
* kawałek wędzonego tofu (1/3 opakowania)
* garść świeżego szpinaku
* 1/2 marchwi
* 1/3 długiego ogórka
* ciecierzyca z przyprawami (przepis na dole strony)
* kilka rzodkiewek
* czarnuszka

Ryż gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Awokado kroimy w plasterki, tofu w kostkę, marchew w słupki, ogórka w paski, rzodkiewkę w ćwiartki. Szpinak dokładnie myjemy, osuszamy i usuwamy ogonki (ja szpinaku nie kroiłam jednak jeśli liście są duże można je pociąć lub porwać na mniejsze kawałki).
Na dno pudełeczka układamy szpinak, wokół brzegów rozkładamy kolejno warzywa, tofu i ryż, na środek układamy ciecierzycę a całość posypujemy czarnuszką. 


CIECIERZYCA Z PRZYPRAWAMI
Składniki:
* szklanka ciecierzycy
* 1 łyżeczka soli
* 1 łyżeczka papryki słodkiej w proszku
* szczypta papryki ostrej
* 1 łyżka oliwy do smażenia

Ciecierzycę moczymy w 2 szklankach wody przez całą noc. Następnie gotujemy ją do miękkości (30-40 minut). Po odcedzeniu i ostygnięciu mieszamy ciecierzycę z łyżką oliwy i przyprawami. Prażymy na rozgrzanej patelni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz