sobota, 24 września 2011

Kisir w wersji tureckiej

Trzeci dzień w Turcji a wciąż nie mam zdjęć. Mam nadzieję że już niedługo się to zmieni. \w planach mam 2 bazary i kilka wypraw w ciekawe miejsca. A na dobry poczatek nasze wczorajsze śniadanie czyli kisir w wersji Tureckiej. Kiedyś już robiłam tą potrawę, jednak przepis brałam bardziej z pamieci. Tym razem wersja jak najbardziej oryginalna, pełna aromatów i smaku.


 

Składniki:
* kasza kuskus (częściej używa się kaszy bulgur, jednak mi lepiej smakuje kuskus)
* 1 cebula
* 1 papryka
* 1 duży pomidor
* 2 ogórki
* pęczek pietruszki
* pęczek szczypiorku
* pęczek koperku
* sok z połowy cytryny
* 1 łyżka koncentratu pomidorowego
* oliwa 
* sól do smaku

Cebulkę drobno kroimy i przesmażamy na oliwie aż zmięknie. Dodajemy do niej koncentrat i dokładnie mieszamy. Kaszę kuskus przygotowujemy wg przepisu dodając o 1/3 mniej wody niz w przepisie. Paprykę, pomidory i ogórki kroimy w drobną kosteczkę, Pietruszkę, szczypiorek oraz koperek drobno siekamy, Wszystie warzywa, łącznie z zieleniną dodajemy do kaszy, skrapiamy sokiem z cytryny, solimy i dokładnie mieszamy. Odstawiamy do lodówki na minimum godzinę.


1 komentarz:

  1. do tej pory nigdy nie robilam z papryka i cebulki tez nie przesmazalam... ale dzis mam taka ochote na tabuleh, ze na pewno zrobie na kolacje, ale bez papryki a cebulke moze tym razem przesmaze?

    OdpowiedzUsuń