niedziela, 18 września 2011

Pilaw z kurczaka z pomidorami i papryką

Kolejna turecka odsłona. tym razem pilawek (jakby powiedziała moja siostrzenica). Pomysł zaczerpnięty "Podróży kulinarnych", książki o której pisałam dawno temu. Pilaw w Turcji przygotowuje się najczęściej z bulguru lub ryżu długoziarnistego. Ja będąc ostatnio w Warszawie kupiłam inny, krótkoziarnisty ryż. Podobny jest do tego na risotto jednak jest między nimi pewna różnica. W Turcji przygotowuje się ryż na słodko, na słono, jako dodatek, przekąska i danie główne. Pilaw można przygotować ze wszystkim lub z czymkolwiek. Ja skorzystałam z przepisu, choć najczęściej wystarczy mi marchewka, kurczak czy rodzynki.



Składniki:
* 400 g filetów z piersi z kurczaka
* 1 pęczek dymki
* 1 żółta papryka
* 2 ząbki czosnku
* 250 g pomidorów
* 3 łyżki oleju słonecznikowego
* 1 suszony strąk chilli
* 1/2 szklanki wywaru drobiowego
* 40 g rodzynek
* 250 g ryżu długoziarnistego (ja użyłam tureckiego do pilawu)
* 40 g orzeszków piniowych (użyłam ziemnych)
* sól i pieprz
* 1/2 łyżeczki mielonego kminku

Mięso kroimy w kostkę. Dymkę myjemy, czyścimy i kroimy w talarki. Paprykę myjemy, usuwamy gniazdo i kroimy w kostkę. Czosnek obieramy i drobno siekamy. Pomidory parzymy wrzątkiem, obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę.
Na patelni (z pokrywką) rozgrzewamy olej. Smażymy na nim kurczaka, paprykę, cebulę oraz  czosnek przez 4 minuty na dużym ogniu. Papryczkę chilli drobno kroimy i dodajemy do bulionu, który w całości wlewamy do mięsa i gotujemy.
Wszystkie pozostałe składniki i przyprawy łącznie z ryżem i 2 szklankami wody dodajemy do naszej patelni z mięsem i pod przykryciem na małym ogniu gotujemy przez 25 minut. Od czasu do czasu mieszamy a jesli ryż zrobi się suchy dodajemy jeszcze odrobinę wody.
Podajemy gorące danie gdy ryż będzie miękki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz