sobota, 10 listopada 2012

Pyszna zupa z czerwonej soczewicy z marchewką

Ostatnio coraz mniej mam czasu na eksperymentowanie i próbowanie całkiem nowych dań. Dlatego postanowiłam odświeżać i udoskonalać te, które weszły na stałe do domowego menu. Na pierwszy ogień poszła moja ulubiona zupa z soczewicy. Tym razem chciałam aby wyszła gęsta i sycąca. Efekt został osiągnięty. Polecam moją nową zupę z soczewicy.



Składniki:
* szklanka czerwonej soczewicy
* 2 marchewki
* 1 cebula
* 3 ziemniaki
* ząbek czosnku
* bulion
* olej
* pół łyżeczki kuminu
* szczypta gałki muszkatołowej
* szczypta czerwonej papryki
* sól, pieprz do smaku
* natka pietruszki do podania

Do przygotowania zupy będzie potrzebny będzie garnek o grubym dnie oraz blender.
W pierwszej kolejności szykuję warzywa. Cebulkę kroje w drobna kostkę, czosnek na plasterki, marchewkę ścieram na tarce jarzynowej, obrane ziemniaki kroję w kostkę. W garnku rozgrzewam olej, smażę cebulę aż się zeszkli na koniec dodając czosnek. Gdy czosnek uwolni swój zapach dodaję ziemniaki i zalewam bulionem lub wodą do poziomu 1/3 garnka. Warzywa nam się gotują, możemy je odrobinę przyprawić solą jeśli dodaliśmy wodę. Gdy ziemniaki zmiękną przy pomocy blendera mieszamy na jednolitą gładką masę.
Kolejny krok to dodanie opłukanej soczewicy oraz marchewki. Zalewamy całość bulionem (do pełna) i dokładnie mieszamy. Gotujemy całość około 30 minut mieszając od czasu do czasu. Po upływie około połowy czasu doprawiamy zupę kuminem oraz gałką muszkatołową. Dodajemy tez do smaku paprykę czerwoną, sól oraz pieprz. Jeśli zupa wyjdzie za gęsta można dodać wodę odpowiednio doprawiając do smaku.
Podajemy z natką pietruszki.


1 komentarz:

  1. Właśnie jestem na etapie eksperymentowania z soczewicą, chętnie wypróbuję ten przepis:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń