niedziela, 12 grudnia 2010

Sałatka meksykańska 2010

Wiem wiem, to nie sezon. Wiem wiem, i tak nikt nie będzie jej robił teraz. Ale musiałam umieścić ten przepis. Sałatka jest tak pyszna, że byłoby grzechem zachować przepis tylko dla siebie. Chrupiące warzywa, lekki posmak octu. Rewelacja! To już jeden z ostatnich słoiczków, który zrobiłam na zimę więc śpiesznie go ofotografowałam i chwalę się...



Składniki:
* 4 kg ogórków
* 1 szklanka soli
* 4 czerwone papryki
* 0,5 kg cebuli

Zalewa
* 1l wody
* 2,5 szklanki cukru
* 2,5 szklanki octu 6%
* 1 łyżka ziela angielskiego
* 1 łyżka curry

Ogórki dokładnie myjemy (nie obieramy), kroimy w plastry i mieszamy z 0,5 szklanka soli. Odstawiamy na 3 godziny aby wydzielił się sok, który później odsączamy.
Papryki myjemy, usuwamy gniazda i kroimy w paseczki. Nie muszą być bardzo cienkie, ja lubię czuć każde warzywo w sałatce. A ta wyjdzie wyjątkowo chrupiąca. Paprykę mieszamy z 0,25 szklanką soli i odstawiamy na 2 godziny a następnie odsączamy sok. Cebule również obieramy, kroimy na pół talarki i mieszamy z 0,25 szklanką soli (czyli resztą soli). Odstawiamy na 2 godziny.
Wszystkie składniki zalewy gotujemy i lekko studzimy. Dodajemy wszystkie warzywa (już odsączone) i mieszamy. Przekładamy do słoików i pasteryzujemy 10-15 minut.

Z podanych wyżej składników wyjdzie około 16 słoików po 0,4 litra.


1 komentarz:

  1. Jakoś mnie nie dziwi przepis na taką sałatkę w środku zimy. Ja właśnie zabieram się za planowanie przetworów;) Twój przepis jest pierwszy na liście do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń