środa, 9 lutego 2011

Domowa rolada drobiowa

Niedawno postanowiłam, że będę sama robiła domowe wędliny. W tych sklepowych jest tyle chemii i tyle dodatków że strach nawet o tym pomyśleć. Nie wspomnę już o incydencie kiedy zaświeciła nam się fluorescencyjnym światłem kanapka z markową wędliną. W wyniku podniesionego przez nas alarmu została przeprowadzona kontrola w sklepie a sanepid stwierdził że nie będą nawet się kontaktować z producentem.  Miałam tez przypadek zazielenienia się "świeżej" wędliny z długim terminem przydatności.
Powiedziałam basta i przewertowałam internet. Na początku moje wędliny będą bardziej parzone i pieczone bo do wędzarni mam ograniczony dostęp. Ale mam! Więc niedługo może rozwinę skrzydła.
Na dobry początek proponuję roladę drobiową z niespodzianką. Przepis znalazłam w internecie ale tak patrzę, że moje danie jednak znacznie odbiega od oryginału :)



Składniki:
* filet z indyka
* 2 parówki
* 2 jaja
* 2 łyżki mąki
* 2 ząbki czosnku
* majeranek, sól, pieprz,
* 2 łyżki masła

Filet  indyka umyć, osuszyć i rozkroić w taki sposób aby powstały dwa duże płaty (szerokość ma być miej więcej równa długości parówek). Grubsze miejsca można rozbić tłuczkiem. Obie części smarujemy przyprawami i odstawiamy do lodówki.
Z jajek szykujemy dwa oddzielne omlety. Najpierw ubijamy jedno białko, dodajemy do niego żółtko, łyżkę mąki, szczyptę soli i delikatnie mieszamy. Smażymy omlet. To samo robimy z drugim jajem. Oba omlety studzimy.
Następnym krokiem jest przygotowanie właściwej rolady. Na rozłożone mięso, układamy omlet i wyrównujemy by nie wystawał z żadnej strony. Kładziemy z brzegu parówkę (z której usuwamy wcześniej folię) i zwijamy w roladę mocno ściskając. Owijamy całość w folie aluminiową i dusimy w niewielkiej ilości wody przez 45-60 minut.
Rolada po ostudzeniu można pokroić i zjeść ze smakiem z pieczywem :)


2 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie. Podoba mi się bardzo. Muszę wreszcie zrobić domową wędlinę, ale jakoś nie mogę się zebrać w tygodniu do takich działań.

    OdpowiedzUsuń
  2. domowe wędliny są zdecydowanie najpyszniejsze..

    OdpowiedzUsuń