środa, 28 grudnia 2011

Krewetki w sosie maślanym z makaronem

Danie to powstało na prośbę ojej mamy, która sama bała się je zrobić. Do tej pory nigdy nie robiła sama krewetek. Owszem, jadła, ale nigdy wcześniej nie robiła. Danie takie chciał również spróbować mój tato - miłośnik kuchni tradycyjnej, który nie lubi nowości, dań z ryżem i wymyślanych przeze mnie "dziwnych" dań. Ku mojemu zaskoczeniu CHCIAŁ zjeść krewetki.
Co było robić? Brać się do roboty. O przepisie opowiedziała mi mama. Trzeba ugotować makaron a krewetki przygotować w maśle. Podobno danie bardzo proste i szybkie.
W rzeczywistości okazało się jeszcze prostsze i szybsze w przygotowaniu. Krewetki w sosie wyszły pyszne  teraz mama sama już będzie je mogła przygotować.



Składniki:
* opakowanie 500g  krewetek Black Tiger
* makaron wstążki
* 1/3 kostki masła
* 1 duży ząbek czosnku
* garść posiekanej natki pietruszki

Krewetki rozmrozić. Ja miałam krewetki różowe, których nie trzeba gotować.
W dużym garnku gotujemy makaron, ilość uzależniona jest od ilości osób.
Połowę krewetek obieramy z ogonków i kroimy na mniejsze kawałki. Pozostałe zostawiamy w całości. Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy do niego posiekany drobno czosnek i wrzucamy wszystkie krewetki. Smażymy kilka minut na końcu dodając pietruszkę.
Gotowy makaron odcedzamy pozostawiając 2 łyżki wody. Przekładamy z powrotem do garnka, wlewamy pozostawioną wodę oraz krewetki z masełkiem. Jeśli danie tego wymaga możemy jeszcze w garnku je podgrzać.
Podajemy gorące.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz