czwartek, 22 marca 2012

Łosoś na parze

Od niedawna intensywnie używam parowara. Dzięki niemu poznaję smak potraw. To niesamowite jak możemy popsuć marchewkę, ziemniaki, ryby gotując w osolonej wodzie czy smażąc. Polecam wszystkim dania gotowane na parze.
Moje danie jest proste, lekkie i zdrowe. Minimum przypraw, minimum soli a maksimum smaków.



Składniki
* kawałek świeżego łososia
* 3 marchewki
* sok z cytryny

Rybę umyć osuszyć, przyprawić. U mnie delikatna przyprawa do ryb i sok z cytryny. Odstawić do lodówki na pół godziny. Marchewki umyć, obrać i pokroić w dowolny sposób. Pamiętajmy, marchewki są dość twarde więc im kawałki będą większe tym dłużej będą musiały się gotować.
Rybę i warzywa wkładamy do parowara i gotujemy około 25 minut (czas zależy od wielkości kawałka i ilości warzyw).
Uwaga. Tak przygotować można dowolną rybę i dowolne warzywa. Wszystko zależy od wyobraźni.



3 komentarze:

  1. dzieki za "przepis". zawsze mam problem z czasem i nie wiem ile czasu co ma sie dusic :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 25 minut to raczej za długo dla łososia, chyba że słaby jest parowar...

    OdpowiedzUsuń
  3. czas zależy od parowara.. ja miałem taki garnek że ledwo para się dostawała na górę i 25 minut mogło być za mało a w typowym parowarze "kominowym" 25 minut to faktycznie długo za długo.

    OdpowiedzUsuń