wtorek, 27 marca 2012

Bulgur z warzywami na parze

Zaległości zaległości zaległości. Tak krótko można opisać moje ostatnie tygodnie. Ciągle sobie obiecuję że już od jutra nadrobię... jakoś mi to nie wychodzi.
Ostatnio postanowiłam zdrowo się odżywiać (często sobie to obiecuję :) ) Parowar działa na pełnych obrotach a na moim talerzu coraz więcej kolorów i smaków. Polecam to urządzenie dla każdego.
Dziś zaproponuję coś pożywnego a zarazem lekkiego. Jest to danie z bulguru (rodzaj kaszy) z warzywami. Oczywiście wszystko zrobiłam w parowarze. Warzywa gotowałam bez soli.



Składniki:
* 1 część bulguru (można użyć ryżu)
* 2 części wody
* 1 cukinia
* 2 marchewki
* 2 łyżeczki curry

Do pojemnika na ryż wsypujemy opłukaną kaszę, dolewamy wodę. Przyprawiamy curry, zamykamy parowar i programujemy na 20 minut. (W zależności od parowara można go zaprogramować, ustawić, włączyć lub zrobić cokolwiek innego by zaczął już się grzać.)
Obieramy warzywa i kroimy w dowolne kawałki. U mnie zarówno marchew jak i cukinia pokrojone były na plasterki. Układamy je na drugim poziomie parowara i nakładamy na tackę z kaszą, gdy do końca zostanie 10 minut. Jeśli lubimy miękką marchew można ją dodać wcześniej, ja lubię gdy jest twarda.
Tak przygotowane danie wykładamy na talerz. Może być ono zarówno dodatkiem do mięsa jak i samodzielnym lekkim daniem.




1 komentarz: