piątek, 16 marca 2012

Placuszki serowe

Jest to danie, które jadłam w dzieciństwie. teraz postanowiłam zrobić je dla mojego synka. jest to nie lada eksperyment biorąc pod uwagę, że nie je on sera białego. Na szczęście placuszki posmakowały i będę je robić częściej.



Składniki:
* 250g sera białego (u mnie w kostce)
* 2 jajka
* 3 łyżki cukru waniliowego
* 2 łyżki mąki
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* olej do smażenia

W misce kruszymy, rozdrabniamy ser. Ja zrobiłam to za pomocą tłuczka do ziemniaków. Dodajemy jajka i cukier waniliowy. Dokładnie mieszamy. Podsypujemy mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Mieszamy zagniatając. Ciasto będzie kleić się do rąk ale nie możemy dodać zbyt dużo mąki bo będzie za twarde.
Z ciasta formujemy wałek o średnicy około 6-7 cm. Kroimy go na plastry o grubości około 1 cm. Smażymy na dobrze rozgrzanym oleju z obu stron aż się zarumienią.
Podajemy polane owocowym jogurtem, śmietaną wymieszaną z cukrem lub posypujemy cukrem pudrem.


2 komentarze:

  1. trochę jak leniwe ;) fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byle nie za często, bo proszek do pieczenia jest szkodliwy!!!

    OdpowiedzUsuń