wtorek, 3 kwietnia 2012

Kurczak pieczony z ziemniakami

Jest to ulubione danie obiadowe w naszym domu. Taki klasyk, na który wszyscy mają ochotę. Najważniejsze zasady dobrego kurczaka z ziemniakami: chrupiąca skórka kurczaka, chrupiący ziemniak i dużo przypraw.
Kto ma ochotę?



Składniki:
* kurczak lub dowolne jego części (u mnie pałki)
* ziemniaki
* przyprawa do ziemniaków (u mnie gotowa mieszanka)
* przyprawa do mięsa (dodałam litewską przyprawę do kurczaka, ale często używam Vegety i słodkiej papryki)
* olej
* sól (jeśli przyprawy nie zawierają soli)

Mięso umyć i oczyścić. Jeśli to konieczne dzielimy na części (ja miałam pałki więc nie musiałam ich kroić). Przyprawiamy wg uznania, ja lubię dużo przypraw (uwaga na sól) i odstawiamy na kilka godzin.
Ziemniaki obieramy, kroimy na części (połówki lub ćwiartki), przyprawiamy i oblewamy olejem. Dokładnie mieszamy, żeby wszystkie warzywa były w przyprawach.
Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy ziemniaki. Wkładamy miedzy nie mięso. Pieczemy minimum 1 godzinę. Ja po tym czasie włączyłam termoobieg na 20 minut zmniejszając temperaturę do 180 stopni by danie się zarumieniło ale nie spaliło.
Podajemy z dowolną sałatą.


2 komentarze:

  1. Klasyk i do tego jaki smakowity;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest też częste moje danie obiadowe :-)tylko ja robie to w rękawie do pieczenia i mam czysto i nic sie nie przypala i nie mam brytfanki do mycia :-) polecam :-)

    OdpowiedzUsuń