sobota, 17 sierpnia 2013

Ogórki po kozacku

Ogórki po kozacku robię już od kilku lat, nigdy jednak wcześniej nie wstawiłam przepisu na bloga. Co roku również gubię swój przepis i zawsze robię je z pamięci, na smak, na oko a zawsze odnajduję go po wyniesieniu gotowych słoików do piwnicy. W tym roku nie było inaczej. Ogórki już są gotowe, stygną a przepisu dalej nie ma :) Przepis więc podaje taki jaki robiłam. Zalewa jest tym razem bardziej słodka i ma intensywniejszy, musztardowy smak niż zwykle.



Składniki zalewy:
* 4 szklanki wody
* 1 szklanka octu
* niepełna szklanka cukru
* 3 niepełne łyżki soli
* 5 łyżek musztardy

Dodatkowo do każdego słoika:
* niepełna łyżeczka gorczycy
* kilka ziaren ziela angielskiego
* kilka ząbków czosnku
* kwiat kopru
* kilka plasterków marchwi
* ogórki

Do wyparzonych słoików wkładamy koper, marchewkę, gorczycę, ziele angielskie, obrane ząbki czosnku oraz umyte ogórki.Ogórki jeśli są duże można pokroić wzdłuż na 4 części a mniejsze można pozostawić całe.
W dużym garnku z podanych składników gotujemy zalewę. Dobrze jest musztardę najpierw wymieszać w niewielkiej ilości wody aby nie powstały grudki i dobrze się rozpuściła. Zalewa powinna się pogotować około 5 minut po czym zalewamy nią ogórki. Gorące słoiki natychmiast zakręcamy, odstawiamy dnem do góry i pozostawiamy w takiej pozycji do całkowitego ostygnięcia.



8 komentarzy:

  1. Ogórki wyszły pyszne. Z tym, ze zamiast marchewki dałam chilli :) Dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakiej musztardy najlepiej użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używałam stołowej, jednak można użyć dowolnej byleby nie była z jakimiś dodatkami smakowymi. im prostsza tym lepsza :)

      Usuń
  3. Jaki ma być ocet? Czy spirytusowy 10% czy jakiś winny 6%?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. na ile kg ogorkow ten przepis na kozackie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm trudno mi powiedzieć, ilość potrzebnej zalewy zależy od wielkości słoików i tego jak do nich włożymy ogórki. Ja zawsze gdy mi brakuje zalewy dorabiam całą, pół lub część zalewy

      Usuń