piątek, 16 sierpnia 2013

Ogórki kiszone

Zastanawiałam się czy pisać ten przepis czy nie. I doszłam do wniosku, że skoro blog miał być moją książką kucharską do której zaglądam i mam zawsze pod ręką, to ten przepis musi się znaleźć bo nigdy nie pamiętam ile mam wsypać soli na litr wody. Tak wię
c zapraszam wszystkich na ogórki kiszone :)

W przypadku tego przepisu jak i wszystkich innych ilość zalewy zależy od ilości warzyw, wielkości słoików i umiejętności ich pakowania. 


Składniki zalewy:
* 1 litr wody
* 1 łyżka soli

Dodatkowo do każdego słoika:
* kilka ząbków czosnku
* kilka gałązek kwiatów kopru
* liście wiśni, kawałek korzenia lub liści chrzany (opcjonalnie)
* ogórki

Zalewę z podanych składników gotujemy.
Pozostałe składniki wkładamy dość ciasno do słoików.
Zalewamy gorącą zalewą słoiki i szczelnie zamykamy. Odwracamy dnem do góry i odstawiamy do czasu aż ostygnął. Ogórki sa gotowe do jedzenia po kilku dniach.

Przepis bierze udział w akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz