sobota, 7 lutego 2015

Czerwona zupa z zielonej soczewicy

Jest to jedna z moich ulubionych zup. Jest na warzywach, można ją szybko zrobić, jest sycąca a co najważniejsze jest smaczna.





Składniki:
* szklanka zielonej soczewicy
* 2 niewielkie ziemniaki
* 2 dojrzałe pomidory
* 1 papryka czerwona
* 1 cebula
* 2 ząbki czosnku
* makaron, ja użyłam makaronu orzo
* sól, pieprz do smaku
* czerwona papryka, ja użyłam słodkiej i w płatkach dla zaostrzenia smaku

Soczewicę należy spłukać, sparzyć i pozostawić w wodzie na kilka godzin.
Pozostałe warzywa drobno kroimy.
W garnku, w niewielkiej ilości wody gotujemy soczewicę do miękkości, dodajemy warzywa. Gotujemy tak około 15-20 minut, jeśli to konieczne dolewamy wodę (tyle aby przykryła warzywa ale nie pełny garnek). Gdy warzywa będą miękkie miksujemy je przy pomocy blendera, robimy to niezbyt dokładnie (jeśli warzywa kroiliśmy bardzo drobno a konsystencja nam odpowiada można pominąć ten krok). Dolewamy wodę, gdy się zagotuje doprawiamy do smaku i dodajemy makaron. Gotujemy tyle czasu ile wymaga tego makaron.



Zupę gotowałam razem  z Kasią Emilią

3 komentarze:

  1. Także bardzo lubię zupy z soczewicy. Zapraszam do udziału w konkursie a zupę właśnie : http://sio-smutki.blogspot.com/2014/09/konkurs-z-firma-sys-jesienno-zimowa.html Są nagrody ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda jedzonko ;)

    OdpowiedzUsuń