niedziela, 27 listopada 2016

Placki z cukinii z ciecierzycą

Placki z cukinii wbrew pozorom są dosyć trudnym daniem. Dlaczego? Bo trudno jest je usmażyć tak aby się nie rozwaliły. nie ukrywam że te również mistrzowsko rozpadają się podczas smażenia, ale jak widzicie na zdjęciach kilka wyszło całkiem zgrabnych :)
Przepis znalazłam na TEJ stronie


Składniki:
* 1 nieduża cukinia
* ciecierzyca w puszce lub szklanka ugotowanej
*2 jajka
* ząbek czosnku
* mała cebula
* łyżeczka przyprawy orientalnej (u mnie z goździkami mielonymi, kuminem, gałką muszkatołową)
* łyżka śmietany
* sól do smaku (duża szczypta)

Cukinię ścieramy na tarce o dużych oczkach, solimy i odstawiamy na sicie aby pozbyć się soku. Ciecierzycę blendujemy razem z cebulą i czosnkiem. Masę mieszamy z jajkami i śmietaną. Dodajemy odciśniętą cukinię i przyprawy.
Moja masa wyszła mimo wszystko zbyt rzadka więc ja dodatkowo przelałam do sita.
Placki smażymy na rozgrzanym tłuszczu aż się zarumienią z każdej strony.
Rada: przewróćmy placki dopiero jak się mocno zarumienią z jednej strony.
Pyszne na gorąco. Podobno na zimno również dobrze smakują, niestety tego nie potwierdzę bo zjedliśmy wszystkie zanim ostygły.


2 komentarze:

  1. Dodatek ciecierzycy bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń