niedziela, 20 listopada 2016

Jagodowy pudding chia z kiwi

Puddingi chia stały się bardzo modne. Ja również nasłuchałam/naczytałam się o ich zdrowotnych właściwościach, spróbowałam i zakochałam się. Ich cały urok polega na tym, że można do nich dodać wszystko na co mamy ochotę (stąd też moja dziwna na pozór kombinacja).
Ja nie należę do osób, które szaleją na punkcie "zdrowej żywności" dlatego mój pudding jest na mleku krowim i z mega słodką konfiturą jagodową. Do tego odrobina kwaśnego kiwi żeby nie było za słodko. Polecam :)
Aha, nasiona chia potrzebują kilku godzin aby stać się puddingiem a najlepiej cała noc.
O nasionach chia najciekawiej poczytałam na TEJ stronce.



Składniki:
* szklanka mleka
* 2 czubate łyżki nasion chia
* 1-2 łyżki dowolnego dżemu
* ulubione owoce

Pudding robię zawsze w słoiku, aby pod przykryciem mógł spokojnie spędzić noc w lodówce. Do słoika wlewamy mleko i wsypujemy nasiona chia. Dokładnie mieszamy i wstawiamy do lodówki. Ważne jest aby w pierwszej godzinie wymieszać kilka razy, wówczas nasiona równomiernie wchłonął mleko.
Na drugi dzień do nasion dodajemy dżem i ulubione owoce.
Ot i cała filozofia :)
Smacznego!


1 komentarz: