niedziela, 17 października 2010

Tarta z jabłkami

Przepis ten znam od wieków. Nawet nie pamiętam skąd go mam. Zawsze gdy mam ochotę na coś słodkiego robię tartę. Tym razem postanowiłam zamiast tradycyjnego nadzienia czyli dżemu dodać świeże jabłka. Nutka cynamonu zdecydowanie poprawia wtedy smak, który kojarzy mi się z długimi zimowymi wieczorami.
Kiedyś udało mi się zrobić inną wersję. Smakowała rewelacyjnie. Jako nadzienie użyłam dżemu jabłkowego, niezbyt słodkiego. Taką jedną porcje podgrzałam w kuchence mikrofalowej, na wierzch była gałka lodów i odrobina bitej śmietany. Pychotka.



Składniki:
* 200 g masła
* 1 torebka cukru waniliowego
* 1 jajo
* 200 g cukru
* 400 g mąki
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 3 jabłka

Do miski należy wsypać mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia. Dodać cukier, cukier waniliowy i jajko. Na wierz dodaję potarkowane masło i szybko zagniatam. Po wyrobieniu ciasta dziele je na 3 części. Dwie połączone będą spodem ciasta. Należy je rozłożyć na blaszce do tarty i wstawić do nagrzanego piekarnika na 10 minut. W  międzyczasie można obrać jabłka, pokroić na niewielkie kawałki.
Na ciasto z piekarnika układam jabłka posypuje odrobiną cynamonu a z pozostałej części robię kruszonkę. Całość zapiekam kolejne 20 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.


3 komentarze:

  1. mniam pycha uwielbiam ciasta z jablkami, musze je zrobic

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie, to jest jedno z najprostszych i zarazem najsmaczniejszych jakie znam

    OdpowiedzUsuń
  3. wlasnie upieklam szybkie proste i smaczne polecam

    OdpowiedzUsuń