niedziela, 28 sierpnia 2011

Minitarty z cukinii

Niedawno robiłam tarte z cukinii, wyszła pyszna. Chciałam ja powtórzyć ale niestety nie miałam nic mięsnego do dodania. Postanowiłam przewertować internet i natknęłam się na bardzo ciekawy przepis. Tartaletki z cukinią, pomidorkami i kozim serem okazały się strzałem w dziesiątkę. Miałam wszystkie składniki (prawie), foremki i bardzo wielką chęć własnie na takie wytrawne obiadowe ciacho.
Z jednej porcji wyszły mi 4 tartaletki.



Składniki:
Ciasto:
* szklanka mąki
* 50g miękkiego masła
* pół łyżeczki ziół prowansalskich
* sól
Farsz:
* mała cukinia
* 4 pomidorki koktajlowe (u mnie ich zabrakło)
* ząbek czosnki
* ser kozi (ja dodałam zwykły biały ser krowi)
* jajko
* 3łyżki śmietany
* sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Z podanych składników na ciasto wyrabiamy ciasto i wkładamy do lodówki na pół godziny.
Cukinię kroimy w kostkę i lekko przesmażamy na patelni na oliwie z czosnkiem. Odstawiamy do ostygnięcia.
Jajka mieszamy ze śmietaną, solą, pieprzem i odrobiną gałki muszkatołowej. Dodajemy cukinię, pokrojony w kostkę ser  i delikatnie mieszamy.
Nasze foremki smarujemy masłem, wykładamy je dokładnie ciastem, które nakłuwamy widelcem. Na wierzch nakładamy naszą masę jajeczno-cukiniowo-serową. Dekorujemy pomidorkami (jeśli je mamy) i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na około pół godzinki.




3 komentarze:

  1. och, Izuniu, rewelacja!
    świetny pomysł i wspaniałe wykonanie.
    nadają się idealnie na imprezową przystawkę.


    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonały wypiek z cukinią w roli głównej ;) Takie tarty - na raz ;)

    OdpowiedzUsuń