piątek, 19 sierpnia 2011

Tarta z cukinią

Dzisiejszy dzień jest szalony. Dopiero południe a ja pozałatwiałam sporo spraw a jeszcze więcej przede mną. Sprawy urzędowe załatwione, allegro częściowo powystawiany, sernik w piekarniku. Pozostało sprzątanie, pakowanie, szykowanie obiadu i kończenie wystawiania aukcji. Ta doba powinna mieć minimum 48 godzin, może bym zdążyła wszystko zrobić.
W tym zamieszaniu i wielkiej gonitwie z czasem znalazłam chwile na posta. Tarta ta chodziła za mną od dawna. Dostałam piękne kabaczki od taty więc zostało tylko znaleźć czas na zrobienie. Aż w końcu zrobiłam...



Składniki:
Ciasto:
* 250g mąki
* 100g masła
* 1 jajo
* 1 żółtko
* sól,
* 0,5 łyżeczki papryki słodkiej w proszku
* 0,5 łyżeczki papryki ostrej w proszku
Farsz:
* 1 cukinia
* 1 papryka czerwona
* 200g sera żółtego
* 50g szynki (dałam parówki)
* 3 jaja
* 1 szklanka śmietany 18%
* sól, pieprz do smaku

Ze składników wyrobić ciasto. Owinąć w folię i wstawić do chłodziarki na pół godziny.
W tym czasie można przygotować farsz. Cukinię pokroić na plastry grubości około pół centymetra. Ser tarkujemy na tarce o grubych oczkach. Paprykę kroimy w paski a szynkę w kostkę.
Gdy ciasto się schłodzi, wałkujemy je na cienki placek i układamy w formie do tarty. Nakłuwamy je widelcem. Na wierzch układamy kolejno: połowę sera, cukinię (oprószona solą i pieprzem), szynkę, paprykę. Jajka mieszamy ze śmietaną i wlewamy na naszą tartę. Posypujemy pozostałym serem.
Pieczemy w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez 45-50 minut.




2 komentarze: