czwartek, 26 stycznia 2012

Kurczak z orzeszkami

Bardzo smaczne i szybkie danie. Robiłam je aby przemycić trochę kolorów do dań bo zima daje już w kość. Nie narzekam... lubię zimę ale za oknem, na talerzach ma być zawsze wiosennie ki kolorowo.



Składniki:
* 400 g mięsa z kurczaka (ja użyłam piersi ale równie dobrze mogą być podudzia lub inne kawałki bez kości)
* 2 różnokolorowe papryki (u mnie czerwona i żółta)
* 100 g solonych orzeszków ziemnych
* 2 łyżki octu winnego
* 1 łyżka curry
* 2 jajka
* 1/2 szklanki oleju (ja dałam 1/4)
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej
* sól

Mięso myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i kroimy na małe kawałki (na jeden kęs).  W miseczce mieszamy jajka, ocet, sól, mąkę ziemniaczana i curry. Dodajemy mięso i dokładnie mieszamy aby marynata otoczyła każdy kawałek mięsa. Odstawiamy a w tym czasie kroimy paprykę w paseczki.
W woku rozgrzać olej i przełożyć na niego mięso. Smażyć na największym ogniu energicznie mieszając. Lekko zarumienione mięso przekładamy na talerz a w rozgrzanym woku przesmażamy paprykę. Najpierw "na sucho" później dodając odrobinę wody aby zmiękła. Na koniec dodajemy do papryki mięso i orzeszki, smażymy chwilę i można podawać (najsmaczniej z ryżem).



2 komentarze:

  1. Też lubię kolorowe dania:) Bardzo fajnie podałaś kurczaka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam potrawy z ryżem i kurczakiem, bardzo ciekawy sposób podania ;)

    OdpowiedzUsuń