środa, 4 września 2013

Rożki francuskie z jabłkami

Nawet nie pamiętam już gdzie widziałam podobny przepis. Ale tam farsz był z budyniem. Ja miałam straszną ochotę na coś z jabłkami. W lodówce znalazłam ciasto francuskie, jabłka z ogrodu rodziców, więc do roboty. Przepis jest prosty i banalny, dokładnie tak jak wykonanie. Polecam wszystkim zapracowanym.


Składniki:
* opakowanie ciasta francuskiego
* 10 jabłek (bo połowę zjedliśmy z MMK zanim zdążyłam je obrać i pokroić)
* pół łyżeczki cynamonu (ja dałam mniej bo Pan smakosz nie przepada za nim)
* łyżka cukru trzcinowego
* jajko

Ciasto wyjąć z lodówki lub rozmrozić odpowiednio wcześnie by osiągnęło temperaturę pokojową. Jabłka obrać i pokroić w drobną kostkę. Jeśli robimy to wcześniej można skropić sokiem z połowy cytryny aby nie ściemniały. Do jabłek dodajemy cynamon i cukier.
Ciasto francuskie kroimy tak aby powstało 6 kwadratów. Na każdy kwadrat nakładamy po 2 łyżki jabłek. Ciasto zlepiamy tak aby powstał trójkąt. Brzegi dociskamy widelcem. Uwaga, jeśli ciasto się klei do stolnicy lub do rąk, można je podsypać mąką.
Sklejone rożki przekładamy na blachę przełożoną papierem do pieczenia i smarujemy rozbełtanym jajkiem z dodatkiem odrobiny wody.
Pieczemy w nagrzanym do 190 stopni piekarniku przez około 20 minut lub gdy ciasto osiągnie piękny złoty kolor.



3 komentarze:

  1. smacznie i to bardzo ostatnio robiłam takie ale z dżemem jagodowym - jeszcze prościej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam rożki francuskie z jabłkami albo z serem. Chrupiące i słodkie akurat na deser po obiedzie.

    OdpowiedzUsuń