poniedziałek, 10 marca 2014

Spaghetti z sosem mięsnym

Druga moja propozycja na ekspresowy obiad... spaghetti z mięsnym sosem. Celowo nie nadaję nazwy dla sosu bo nie trzymam się przepisu na klasyczny bolognese a robię go wg własnego smaku używając ostrego doku pomidorowego.



Składniki:
* połowa opakowanie makaronu spaghetti
* 150-200 g mięsa mielonego wołowego
* 2 szklanki ostrego soku pomidorowego (ja użyłam soku z Lidla)
* sól, pieprz do smaku
* 2 łyżki oleju
* garść startego parmezanu (pominęłam)


Makaron przygotować wg instrukcji z opakowania.
Cebulkę kroimy w drobną kostkę.
Na patelni rozgrzać olej, dodajemy cebulkę i smażymy aż się zeszkli. Dodajemy mięso i smażyć aż straci swój różowy kolor. Dodaj sok pomidorowy i zmniejszyć gaz do minimum. Dusimy pod przykryciem około 12 minut. Jeśli używacie zwykłego soku pomidorowego doprawiamy papryczką chilli, ostrą papryką lub tabasco. Sos mięsny doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Jeśli sos wychodzi nam zbyt rzadki można zdjąć pokrywkę i dusić kilka minut na większym ogniu do czasu aż uzyska właściwą konsystencję.
Odcedzony makaron wkładamy ponownie do garnka, wlewamy do niego sos mięsny i mieszamy. Podajemy od razu po przygotowaniu. Możemy dodać starty parmezan (ja pominęłam)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz