środa, 22 czerwca 2016

Libańska sałatka z pieczonym kalafiorem

Miałam ochotę na pieczonego kalafiora. Wśród przepisów libańskich natknęłam się na właśnie taki kalafior z sosem z tahiną i orzeszkami. Niestety nie mogę podać strony z której korzystałam bo przejrzałam około 20 przepisów i jest to co udało mi się stworzyć jest połączeniem ich wszystkich. Dostosowałam swój przepis do posiadanych składników i smaku libańskiego dania.



Składniki:
* niewielki kalafior
* 2-3 łyżki oleju
* 2 garści orzeszków ziemnych + do obsypania
* 2 łyżki tahiny
* sok z połowy cytryny (uwaga, dodawajcie stopniowo i próbujcie)
* 2-3 łyżki wody
* sól do smaku
* bułka tarta
* natka pietruszki

Kalafior dzielimy na różyczki, myjemy i pozostawiamy do wyschnięcia. W misce mieszamy kalafior z oliwą i około 1 płaska łyżeczką soli. Wstawiamy do rozgrzanego do 170 stopni piekarnika.
W tym czasie prażymy orzeszki na suchej patelni, pozostawiamy do ostygnięcia. Niewielką ilość odkładamy do dekoracji. W blenderze siekamy drobno orzeszki (prawie na mąkę). Dodajemy tahinę, wodę, sok z cytryny oraz sól, mieszamy za pomocą blendera. W razie potrzeby dodajemy wodę, sól, sok z cytryny.
Bułkę tartą prażymy na rumiano na suchej patelni.
Po ostudzeniu wszystkich składników podajemy kalafior posypany bułką tartą, pietruszką i orzeszkami z miseczką sosu do obtaczania.

Kuchnia arabska przepisy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz