czwartek, 4 listopada 2010

Risotto z dynią

Pyszny ryż na sypko nauczyła robić mnie siostra. Jest to prosty sposób ale pyszny. W zależności od zawartości lodówki, dania głównego i apetytu można dodać różne dodatki przez co nigdy mi sie nie nudzi a mogłabym go jeść codziennie.



Składniki:
* 200 g ryżu do risotta
* szklanka pokrojonej w kostkę dyni
* cebulka
* ząbek czosnku
* 0,5 l bulionu
* odrobina oliwy
* sól, pieprz

Przygotować bulion. Na patelni podsmażyć cebulkę, dodać dynię i dusić do miękkości, w międzyczasie posolić i dodać pieprzu. Umyć dokładnie ryż. Na wysokiej patelni rozgrzać oliwę, wsypać odciśnięty ryż i mieszać aż woda wyparuje. Następnie do ryżu dodać bulion, zmniejszyć płomień pod patelnią , przykryć i pozostawić na ogniu aż wchłonie cały bulion. Na końcu dodać do ryżu dynię z cebulką, wymieszać i po zdjęciu z gazu pozostawić pod przykryciem aż ryż będzie miękki.

3 komentarze:

  1. Nie gniewaj się, ale to nie jest risotto. Raczej przypomina paelę. Risotto musi być kremowe, a nie sypkie, ryżu do risotta się nie płucze, bo właśnie skrobia, która się na nim znajduje daje risottu odpowiednią konsystencję.
    To co na obrazku wygląda smakowicie, ale niestety risotto to nie jest.
    Polecam klasycznie przygotowane risotto z twoimi składnikami. Robię podobne, niebo w gębie.
    Pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie gniewam się. Cenie krytykę. Szczerze to się nie znam to jest moje ulubione risotto i może się nazywać risotto, paella albo pilaw czy płow a i tak liczy się smak.
    O paelli czytałam kiedys bo zawsze chciałam ją zrobić, ale po pierwsze potrzebne jest specjalne naczynie do jej przygotowania. A po drugie podstawowym składnikiem po ryżu są owoce morza. Poza tym prawdziwe paelle robi się z wielu składników na zasadzie co masz w lodówce to wrzucasz. Więc moja potrawa też nie przypomina paeli (a szkoda:) )

    OdpowiedzUsuń
  3. czosnek i cebula to raczej nie są składniki dla matek karmiących.

    OdpowiedzUsuń