wtorek, 26 kwietnia 2011

Kisir

Jadłam ją w Turcji, coraz częściej można ją spotkać na naszych stołach. Jest smaczna, zdrowa i bardzo szybko można ja przygotować. Moja wersja jest ze składnikami dostępnymi w każdym naszym sklepie.



Składniki:
* 1 opakowanie kaszy kuskus
* 2 szklanki wywaru warzywnego
* 2 pomidory
* pół papryki czerwonej
* pęczek szczypioru
* sok z połowy cytryny
* 3 łyżki oliwy z oliwek
* sól, pieprz do smaku


Zagotować wywar warzywny. Pomidory umyć, obrać i oczyścić z nasion. Kaszę kuskus zalać wywarem i pozostawić pod przykryciem aż spęcznieje. W międzyczasie drobno kroimy szczypior, obrane pomidory, paprykę. Łączymy z oliwą z oliwek. Gdy kasza wystygnie mieszamy ją z warzywami, dodajemy sól, pieprz, sok z cytryny i dokładnie mieszamy. odstawiamy na pół godziny żeby smaki się połączyły. na koniec jeszcze raz mieszamy i doprawiamy do smaku, jeśli jest taka konieczność.
W oryginale należy dodać pęczek pietruszki, można również drobno posiekany świeży ogórek, ale ja akurat go nie miałam.


1 komentarz:

  1. Bardzo sie rozni od tureckiego ale napewno smakuje super :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń