środa, 15 sierpnia 2012

Sałatka z marchwi na sposób turecki

Sałatkę tą po raz pierwszy jadłam gdy przygotowała ją moja siostra. Zdziwiłam się gdy ją zobaczyłam bo sama przyzwyczajona jestem do surówki w marchwi z czosnkiem i majonezem. Ta jest zupełnie inna, ale bardzo smaczna. polecam dla wszystkich, którzy chcą zaskoczyć swoich gości czymś oryginalnym.



Składniki:
* 4 marchewki starte na tarce o grubych oczkach
* 2 łyżki majonezu
* 3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
* 1 ząbek czosnku
* świeżo mielony pieprz
* łyżka oliwy

Startą marchewkę dusimy przez kilka minut na rozgrzanej oliwie często mieszając. Gdy będzie lekko miękka odstawiamy do ostygnięcia. Mieszamy majonez z jogurtem naturalnym, dodajemy przeciśnięty przez praskę  ząbek czosnku, doprawiamy solą, świeżo mielonym pieprzem do smaku. Sos łączymy z marchewką i wykładamy do salaterki. Najlepiej smakuje schłodzona.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz