wtorek, 21 stycznia 2014

Solanki - pyszne rogale

Po raz pierwszy rogaliki zobaczyłam na zdjęciu Justyny autorki bloga Mama i Pomocnicy . Od razu zachwyciły mnie swoim kształtem i prostotą. Nie czekając długo zabrałam się do roboty.

Przepis z którego korzystałam znajduje się TUTAJ. Ja go uprościłam. 

Składniki:
* 500 g mąki pszennej
* 1 jajko
* 15 g świeżych drożdży
* pół szklanki ciepłego mleka
* pół szklanki ciepłej wody
* 1 płaska łyżeczka soli
* 1 płaska łyżeczka cukru
* sezam i czarnuszka do dekoracji

Do miski wsypujemy mąkę, robimy w niej dołek, kruszymy do niego drożdże, posypujemy je cukrem. Wlewamy ciepłe mleko, jako oraz sól i zagniatamy elastyczne ciasto. Ciasto drożdżowe zawsze staram się długo zagniatać, aż ręka zacznie boleć :)
Ciasto zostawiamy do wyrośnięcia, powinno podwoić swoją objętość. 
Wyrośnięte ciasto dzielimy na 2 części, z każdej z nich wałkujemy koło, które kroimy jak pizzę na 8 części. Każdy trójkąt zwijamy w trójkąt od najszerszej strony. Formujemy rogaliki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawiamy do ponownego wyrośnięcia około 30 minut. 
Na koniec smarujemy rogale rozbełtanym jajkiem i posypujemy sezamem i czarnuszką. Można użyć też kminku lub grubej soli.
Pieczemy przez około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz