piątek, 31 stycznia 2014

Najsmaczniejsze rurki z kremem

Dawno już nie jadłam tak smacznych rurek z kremem. Nie za słodkie, delikatne, niebo w gębie. Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki.



Składniki:
* 500 g mąki
* 250 g masła
* 250 g kwaśnej śmietany
* szczypta soli
* cukier do obtoczenia rurek

Z podanych składników zagniatamy ciasto, wkładamy do lodówki wcześniej owijając folią. Gdy ciasto mocno się schłodzi wałkujemy na długie, cieniutkie placki. Z każdego z nich wykrajamy paski o szerokości około 1,5 cm. Zawijamy je na foremki do rurek wcześniej posmarowane masłem. Zaczynamy os cieńszej strony kierując się ku szerszej. Tak nawinięte ciastem rurki maczamy w cukrze i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy około 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
Ze względu na to że mam tylko 10 foremek do rurek czynność powtórzyłam 3 razy :)

Gdy rurki dobrze ostygnął można zrobić do nich krem. U mnie była to zwykła bita śmietana z cukrem pudrem

Składniki kremu:
* 300 ml śmietanki kremówki
* 2 łyżki cukru pudru

Śmietankę ubijamy za pomocą miksera na sztywną pianę. Dodajemy cukier puder. Schłodzoną bitą smietaną napełniamy zimne rurki.



2 komentarze: