sobota, 1 lutego 2014

Rogaliki drożdżowe z konfiturą wiśniową

Niedawno zgłosiłam się do zrobienia ciasta na Dzień Babci i Dziadka w szkole Małego Mistrza Kuchni. Zastanawiałam się co zrobić, żeby smakowało, żeby dzieci sie nie umazały i żeby było tego sporo. Wyboru dokonać pomogła mi koleżanka, która zachwalała rogaliki z tego przepisu. Wyszły mięciutkie, smaczne i bardzo podobały się dzieciom i dziadkom.



Składniki:
* 500 g mąki pszennej
* 40 g świeżych drożdży
* 250 ml śmietany 18% w temperaturze pokojowej
* 2 jaja
* 100 g cukru
* 80 g masła roztopionego i ostudzonego
* szczypta soli
* 1 jajo do posmarowania
* konfitura wiśniowa lub inna ulubiona

W małej miseczce rozpuszczamy drożdże dodając łyżeczkę cukru i odstawiamy na 10 minut.
Do miski wsypujemy mąkę, robimy dołek w środku i dodajemy drożdże, jajka, śmietanę, masło, cukier oraz sól. Wszystko dokładnie mieszamy i zagniatamy elastyczne ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia na 1,5 godz.
Gdy ciasto podwoi swoja objętość dzielimy je na 4 części, z każdej wałkujemy koło i kroimy je na 8 części jak pizzę. Na każdą część nakładamy po łyżeczce konfitury i zwijamy zaczynając od szerszej części . Układamy zwinięte rogale na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na pół godzinki.
Rogaliki przed włożeniem do piekarnika smarujemy rozmąconym jajkiem. Pieczemy przez około 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Studzimy na kratce.
U mnie wyszły 32 rogaliki.


1 komentarz:

  1. Rogaliki wyśmienite! A robiłam pierwszy raz ciasto drożdżowe i ogólnie żadna ze mnie specjalistka, jeśli chodzi o wypieki;> Ja do środka zaaplikowałam konfiturę malinową i jabłkową z imbirem. Polecam;)

    OdpowiedzUsuń