wtorek, 25 lutego 2014

Sab al qafshah - placki z szafranem i kardamonem

Placuszki te idealnie sprawdziły się jako posiłek na wynos. Mały Mistrz Kuchni pokochał wersję bez kardamonu "na słono" z pomidorkami koktajlowymi na drugie śniadanie. Ja za to bardzo pokochałam na słodko z miodem. Dziś prezentuję wam oryginalny przepis, jaki robiłam za pierwszym razem.



Składniki:
* 1 szklanka mąki pszennej
* 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
* 1/2 szklanki mąki z ciecierzycy (zastąpiłam mąką pszenną pełnoziarnistą)
* 2 łyżki cukru waniliowego
* 2 łyżki oleju kukurydzianego
* 2 jaja
* 3/4 szklanki mleka
* 1 łyżeczka mielonego kardamonu (dałam połowę)
* 20 g świeżych drożdży
* 1/4 łyżeczki soli
* 1/4 łyżeczki szafranu

Wszystkie składniki (łącznie z pokruszonymi drożdżami) wymieszać łyżka w misce. Pozostawić na godzinę do wyrośnięcia. Smażyć na mocno rozgrzanej patelni bez tłuszczu z obu stron.
Mi najbardziej smakowały tuż przed całkowitym ostygnięciem, polane miodem.


VI Festiwal Kuchni Arabskiej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz