czwartek, 27 lutego 2014

Kofty w sosie pomidorowym

Ktoś mógłby powiedzieć że kofty są to zwyczajne kotlety. Ktoś inny mógłby powiedzieć że kofty nie są własnością kuchni arabskiej, je się je w wielu krajach pod tą nazwą a w jeszcze większej ilości krajów pod inną nazwą. Nie interesuje mnie to. Dla mnie najważniejsze jest to że odpowiednio przyprawione są najsmaczniejszą częścią wielu obiadów jadanych w moim domu. Na tym skończę mój wstęp aby szybko przejść do przepisu.
Dodam tylko że przepis znalazłam Tutaj i lekko go zmieniłam.


Składniki:
* 500 g mielonej wołowiny
* pół pęczka natki pietruszki, posiekanej
* 2 ząbki czosnku
* 1 czerwona cebula, bardzo drobno posiekana lub starta na tarce
* 1 Łyżeczka kolendry
* 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
* sól i pieprz do smaku
* oliwa do smażenia
Sos
* 1 puszka pomidorów krojonych
* po pół papryki żółtej i czerwonej
* 1 łyżeczka cukru
* łyżeczka papryki słodkiej
* szczypta chilli (lub więcej jeśli lubicie na ostro)
* 1 mała cebula pokrojona w drobną kostkę
* 2 żabki czosnku
* sól, pieprz do smaku

Mięso mieszamy razem z natką, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, cebulą, oraz przyprawami. Formujemy małe kuleczki (takie lubię najbardziej) i smażymy na rozgrzanym tłuszczu z każdej strony aż się zarumienią.
Aby przygotować sos w wysokiej patelni rozgrzewamy olej, smażymy na nim czosnek i cebulę. Dodajemy pomidory oraz przyprawy. Smażymy na małym ogniu około 15-20 minut aż sos się zredukuje. Dodajemy kofty do sosu i smażymy jeszcze przez chwilę.



VI Festiwal Kuchni Arabskiej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz