środa, 23 stycznia 2013

Delikatna zupa z dyni

Jest to delikatna wersja zupy z dyni. Jedynym akcentem zaostrzającym jej smak jest pieprz. Delikatna, kremowa i pożywna zupa idealnie rozgrzewa w zimowe mroźne dni.
Polecam ją również dla mam karmiących. Minimalna ilość składników gwarantuje bezpieczeństwo dla naszego dziecka a smak pozostaje wyśmienity



Składniki:
* kawałek dyni (na miałam startą na tarce zamrożoną dynię)
* 1 cebula
* 3 ziemniaki
* bulion
* sól, pieprz do smaku

Jeśli używamy mrożonej dyni należy ją na sicie rozmrozić pozwalając spłynąć nadmiarowi wody. Jeśli korzystamy z dyni w kawałku należy ją zetrzeć na tarce.
Cebulę kroimy w drobną kostkę. W garnku o grubym dnie rozgrzewamy olej, na którym musimy delikatnie zeszklić cebulkę. Dodajemy do niej obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki oraz odciśniętą dynię. Zalewamy bulionem (ilość zależy od wielkości garnka i ilości zupy jaką chcemy uzyskać). Ja nie miałam akurat bulionu a kostek nie używam więc warzywa zalałam wodą. Gotujemy aż warzywa zmiękną. Doprawiamy sola i pieprzem. Gdy zupa się juz zagotuje ucieramy warzywa za pomocą blendera na jednolity krem. Próbujemy i ewentualnie doprawiamy do smaku. Dla domowników można do talerza dodać kleks gęstej śmietany, można tez zaostrzyć smak ostrą papryką.



1 komentarz: