poniedziałek, 14 stycznia 2013

Kopytka - prosty dodatek do dań

Kopytka sa idealnym dodatkiem do dań mięsnych. Z sosami tworzą też pyszne samodzielne danie. Można je robić na słodko i słono. Pasują niemal do wszystkiego i wszystkim smakują.
Jest to ulubiony dodatek do dań obiadowych mojego synka a teraz ja chętnie zaczęłam jeść jako bezpieczny dla mojej malutkiej córeczki.



Składniki:
* gotowane ziemniaki
* mąka pszenna
* jajko

Celowo nie podałam ilości gdyż kopytka najczęściej robimy z pozostałych po obiedzie ziemniaków.
Ziemniaki przeciskamy przez praskę lub bardzo dokładnie rozdrabniamy za pomocą tłuczka na jednolitą masę. Przekładamy je do miski, w której dokładnie ubijamy (nie mocno ale dokładnie), dzielimy na 4 części i jedną część wyjmujemy. W to miejsce wsypujemy mąkę, ma być jej tyle aby dokładnie zastąpiła ziemniaki. Wbijamy jajko i zagniatamy. Jeśli mieliśmy wodniste ziemniaki i ciasto nam się mocno klei do rak można dosypać mąkę, jednak nie dużo aby kopytka nie wyszły za twarde.
Uzyskane ciasto dzielimy na części, formujemy z nich węża, który dzielimy na 1-centymetrowe paseczki. Gotujemy w lekko osolonej wodzie do wypłynięcia.



1 komentarz: