niedziela, 13 stycznia 2013

Pieczeń z indyka idealna na kanapki

Pieczeń z indyka jest idealna na kanapki. Świetnie zastępuje sklepowe wędliny, a o jej wyższości nad tymi kupnymi nie muszę chyba pisać. Dla mnie najważniejsze jest to, że wiem co jest w środku a tym samym wiem co je moi chłopcy, ja a tym samem moja mała Księżniczka.
Sam przepis jest banalnie prosty. Wystarczy maszynka do mielenia mięsa, keksówka i piekarnik.

Przepis jak najbardziej polecam dla Matek Karmiących.



Składniki:
* 1 kg udźca z indyka
* 2 średnie cebula
* 2 jajka
* 2 łyżeczki soli
* 1 łyżeczka świeżo mielonego pieprzu
* 2 małe czerstwe bułeczki namoczone w mleku (lub jedna większa)
* olej
Ja dla smaku dodałam 2 łyżki siekanego koperku (Księżniczka zaakceptowała)

Udźce z indyka dokładnie myjemy, osuszamy i wycinamy kość ze środka a następnie mielimy przez drobne sito. Cebule kroimy w kostkę i smażymy na oleju do czasu aż się zeszkli.
W misce łączymy mięso, cebule, jajka i odciśnięte bułki. Doprawiamy solą i pieprzem (dodałam też koperek). Wszystko dokładnie mieszamy na jednolitą masę. Przekładamy do keksówki wysmarowanej masłem i bułką tartą. Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez godzinę.
Jeśli mamy ochotę do pieczeniu można dodać ulubione zioła lub przyprawy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz