sobota, 12 stycznia 2013

Ryż na różne sposoby (przepisy dla matek karmiących)

Na dobry początek proponuję sprawdzone przepisy. Ja moją przygodę z dietą karmiącej zaczęłam od ryżu. Jest to składnik neutralny, bezpieczny dla alergików, lekki i nie powodujący problemów zarówno dla dziecka jak i matki. Na moim blogu pojawił się ten przepis w kilku postaciach. Ja najbardziej upodobałam sobie pilaw uzbecki, czyli ryż z piersią kurczaka, marchewką i cebulką. Oczywiście początkowo robiłam bez cebuli, jednak i ona po obróbce cieplnej nadawała się idealnie do zjedzenia.
Tak więc na wzór pilawu uzbeckiego można przygotować ranie z ryżem z:
- kurczakiem
- marchewką
- cukinią
- dynią
Gdy do naszej diety dodamy pomidory i będzie to warzywo bezpieczne proponuję przygotować
- ryż z kurczakiem (ketchup zastępując koncentratem pomidorowym lub wodę w zalewie zastąpić sokiem pomidorowym zmniejszając również ilość przypraw)
- biriani  (zmniejszając ilość przypraw do minimum)

Nie ograniczajcie się w przygotowaniu dań z ryżem. Możecie dodać dowolne ulubione warzywa do ryżu. Starajcie się urozmaicać dania by się wam nie znudziły.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz