środa, 24 kwietnia 2013

Prosty tadżin z kurczaka

Proste danie, które uwielbia moja rodzina. Podaję je z ryżem po arabsku. Doprawione słodką papryka i orientalnymi przyprawami.


Składniki:
* uda z kurczaka
* 1 cebula
* puszka pomidorów
* marchewka
* garść wędzonych śliwek
* sól, pieprz do smaku
* po 1 łyżeczce papryki słodkiej i ulubionej przyprawy orientalnej
* 2 łyżki mąki
* olej

Mięso oddzieliłam od kości, zdjęłam skórę i pokroiłam w kostkę. Z mięsa i skóry ugotowałam wywar, który później przydał się do zrobienia dania. Mięso oprószyłam przyprawą oraz papryką i odstawiłam do lodówki.
Cebulkę pokroiłam w kostkę. W garnku o grubym dnie rozgrzałam około 2 łyżki oliwy, na której zeszkliłam cebulę. Dodałam do niej pomidory w puszce startą marchewkę oraz pokrojone na mniejsze części śliwki i pozostawiłam aż się zagotuje.
W tym samym czasie do mięsa dodałam mąkę i dokładnie wymieszałam, żeby mąka obtoczyła dokładnie mięso. Na patelni obsmażyłam mięso na oleju. Gorące dodałam do pomidorowego sosu w garnku. Zmniejszyłam ogień do minimum i pozostawiłam pod przykryciem przez około godzinę.
Uwaga po dodaniu mięsa utworzy się sos, może być gęsty a wtedy mięso zacznie przywierać do dna. Można wtedy dolać odrobinę wody. Nie zapomnijmy o mieszaniu.
Mniej więcej w połowie gotowania spróbowałam sos czy nie wymaga doprawienia. Sól i pieprz zapewne wtedy się przyda.
Danie najlepiej smakuje z ryżem po arabsku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz