piątek, 19 kwietnia 2013

Sernik waniliowy

Sernik - ulubione ciasto Smakosza. Sam wyszukuje przepisy, sam kupuje składniki, sam prosi mnie żebym mu sernik upiekła. Cóż ja uwielbiam piec, więc robię to z wielką przyjemnością.
Przepis znalazłam TUTAJ . Nie jest to pierwszy przepis ze strony Dorotki i pewnie nie ostatni. Polecam jej przepisy, są świetne i zawsze wychodzą.



Składniki na spód:
* opakowanie zbożowych ciasteczek (u mnie około 170g)
* 75 g roztopionego masła

Składniki masy serowej:
* 450 g sera u mnie ser waniliowy na sernik trzykrotnie mielony
* 1 łyżka mąki ziemniaczanej
* 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (ja pominęłam bo miałam ser z dodatkiem wanilii)
* 3 jajka
* 120 g cukru pudru (dałam połowę bo mój sernik był już słodki)
* 225 ml śmietany kremówki

Przygotować formę do pieczenia, u mnie okrągła o średnicy 21 cm. Dno wyłożyć papierem do pieczenia, spięłam je klamrą.
Pokruszone ciasteczka wymieszać z masłem. Wsypać na dno formy i dokładnie ucisnąć. Wstawić do lodówki.
W misce wymieszać wszystkie składniki masy serowej. Najlepiej zrobić to mikserem, ale nie ubijać zbyt długo. Jeśli masa nie będzie zbyt puszysta to ciasto nie opadnie. Masę wlać na schłodzony spód.
Piec około 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po ostudzeniu schłodzić w lodówce, najlepiej przez noc. Ciasto jest bardzo puszyste i delikatne.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz